Monday, January 24, 2011

Kasih Ibu Sampai Ke Syurga, Kasihnya Ayah Membawa Bahagia...

Salam..

Hari ni rasa rindu tiba-tiba menyerang saya, rindu pada Abbi dan Ummi.. Tak tahu kenapa tapi saya sangat rindu.. Kata orang kasih nya ibu sampai ke syurga, kasihnya ayah membawa bahagia..

Dari kecil lagi, saya selalu rasa ummi dan abbi selalu tak adil pada saya sebab saya anak sulong, bila bergaduh dengan adik-adik, sayalah orang yang akan kena, kalau jadi apa-apa saya juga yang kena bertanggungjawab.. Waktu kecil saya tak pernah sedar betapa besarnya tanggungjawab seorang anak sulong, apatah lagi dalam adik-beradik saya tak ada lelaki, jadi selaku kakak, sayalah yang harus menjadi kakak dan abang untuk adik-adik..

Bila dah berumah tangga dan tinggal sendiri, saya selalu rindu nak makan masakan ummi, nak duduk lepak-lepak sambil bercerita dengan ummi.. Sungguh~! Saya rindu..

Kata adik-adik, saya anak abbi. Abbi selalu dahulukan saya dalam semua hal, saya pun tak nampak kat mana betulnya.. Heheh :D Mungkin saya rapat dengan abbi sebab kami tak ada adik beradik lelaki.. :)

Walau apa pun persoalannya, saya bersyukur memiliki ummi dan abbi yang terbaik dalam semua aspek.. :) Kerana apa yang kita tak boleh pilih dalam dunia ni ialah ibu dan ayah.. :)

Terima kasih ummi dan abbi untuk semuanya...
Share:

0 comments: