Tuesday, October 5, 2010

Timba Mana ?

Salam untuk semua..

Paip di singki dapur ada problem sket, dan dah lama sebenarnya saya minta tolong En. Hubby betulkan tapi di sebabkan dia sebok dengan kerja ditambah pula sabtu dan ahad yang penuh dengan jemputan open house, kerja pembaikan tu nampaknya tergendala. Sudah agak lama tergendalanya..

Tadi lepas En Hubby balik kerja dia nampak saya bertungkus lumus di dapur mengemas. Jadi dia dengan rela hatinya menawarkan khidmat untuk menolong..

Berikut adalah antara perbualan kami : -

Hubby : Yang, nak suruh abang betulkan tak paip kat singki tu?
Saya : Mestilah nak bie.. Dah lama ayg suruh abg betulkan tapi tak bergerak-gerak.
Hubby : Ok. Tolong abg boleh? (Saya dah agak dah... Sebab setiap kali dia menolong saya,pastinya saya harus tolong sama).. Saya : Tolong ape?
Hubby : Ambilkan abg timba..
Saya : Ha? Timba tu ape?
Hubby : Aduii.. Timba tu timba la..
Saya : La.. Ayg tak tahu timba tu ape?
Hubby : Takpelah biar abg cari sendiri.
Saya : Ok.

Taklama lepas tue..

Hubby : Yang, mana awak letak timba?
Saya : Timba tu ape?
Hubby : Awak ni wat-wat x tau ke memang tak tahu..
Saya : Memang tak tahu timba tu ape..
Hubby : Pulak dah.. Ermm baldi. Mana awak letak?
Saya : La.. Baldi ke.. Ade kat belakang. Jap ayg amek..

Yang lagi memeningkan kepala saya mencari bila En Hubby sebutkan sebagai TIMBE.. Aduhh memang sungguh saya langsung tak tahu ape tu TIMBA.. :P
Share:

0 comments: