Wednesday, October 27, 2010

Dalam Mengejar Masa..

Salam..

Entry kali ni, dah banyak kali tertangguh, dek kerana kesibukan yang menghambat sehari-hari. Bukan apa, Jumaat lepas saya, suami dan anak bergegas pulang ke kampung. Kalau ikutkan saya, mahu saje saya balik lebih awal, tapi atas tanggungjawab lain terpaksa saya tundakan niat untuk balik ke Mersing pada Jumaat..

Kesian sungguh melihat abbi yang terlantar di wad, terbaring, bercakap hanya bila perlu.. Oh~! Saya rindu abbi, yang sentiasa ceria dengan gelak ketawa, yang sentiasa ada saja jenaka untuk mengenakan kami adik-beradik, bila melihat dia terbalik lesu di katil, sungguh saya tak kuat. Berapa kali air mata ini tumpah dibelakang dia, saya tak pandai menyembunyikan perasaan tapi saya tak mahu dia sedar saya sedang sakit melihat dia terbaring di situ.. Saya ketawa, cube menyembunyikan perasaan saya depan dia..

Sibuk kami bergilir menjaga abbi di wad, Naveed lagi sebok, berlari-lari di padang hadapan wad.. Waktu tu sayadah tak terlarat mengejar lagi, kesian Naveed, jarang-jarang dilepaskan bermain bebas sebegitu. Dan Naveed berlari selaju mungkin untuknya dalam padang yang tak berapa besar tu..

Minggu ni, di Tadika sebok pula dengan persiapan menjelang konsert dan juga ujian.. Kalau bukan disebabkan tanggungjawab lain yang menunggu, pastinya saya sudah lanjutkan cuti saya mungkin untuk seminggu lagi..

Doakan saya supaya cukup kuat .. :)
Share:

0 comments: