About Me

My photo
Daughter, Sister, Wife, Mother

Monday, June 13, 2011

Pelacur?

pelacur.jpeg (171×199)
Sumber dari Berita Harian.
KUALA LUMPUR: Seorang isteri mesti patuh dan melayan suami seperti ‘pelacur kelas pertama’ bagi memastikan pasangan mereka tidak terjebak dalam pelbagai gejala tidak sihat, termasuk mencari hiburan di luar, keganasan rumah tangga dan pembuangan bayi.

Malah, kegagalan isteri melayan kehendak seks suami adalah antara punca utama kegagalan rumah tangga apabila pasangan mereka sebaliknya beralih kepada teman wanita, perempuan simpanan serta pelacur bagi mendapatkan kepuasan itu. Peringatan itu disuarakan Naib Presiden Kelab Isteri Taat yang baru ditubuhkan di negara ini, Dr Rohaya Mohamed.


“Tanggungjawab isteri bukan saja untuk memasak, mengemas rumah dan menjadi ibu malah turut membabitkan aspek seksual. Lelaki berkahwin dengan wanita yang menyamai atau jauh lebih bagus daripada pelacur (di ranjang), sudah pasti tidak akan curang.

“Nafsu lelaki jauh lebih besar daripada wanita dan tidak boleh diketepikan. Daripada membiarkan mereka bergelumang dengan dosa, seorang isteri itu harus melakukan apa saja bagi memenuhi keinginan nafsu suami.

“Justeru, tanggungjawab kami adalah untuk membantu isteri menjadi lebih taat kepada suami. Seorang isteri hanya perlu memenuhi empat syarat untuk masuk syurga – menunaikan solat wajib, berpuasa ketika Ramadan, melindungi maruah dirinya serta taatkan suami,” katanya selepas majlis pelancaran kelab berkenaan di Kelab Golf Perangsang Templer dekat sini, semalam.

Kelab Isteri Taat mempunyai 1,000 ahli di seluruh dunia termasuk 800 orang di negara ini. Ia ditubuhkan Global Ikhwan Sdn Bhd yang sebelum ini dikaitkan dengan kumpulan al-Arqam. Kelab pertama dilancarkan di Jordan pada 1 Mei lalu, cawangan Malaysia semalam dan diikuti kelab di Jakarta, Indonesia pada 19 Jun depan.

Organisasi syarikat itu juga merancang untuk menubuhkan cawangan kelab sama di Eropah termasuk London dan Rome pada masa depan.

Rohaya berkata, penubuhan kelab itu terbuka kepada semua golongan isteri tanpa mengira kaum dan agama serta menawarkan latihan dan khidmat nasihat termasuk pendidikan seks supaya golongan isteri dapat memberi perkhidmatan terbaik kepada suami masing-masing.

Dari mata saya : Kenapa seorang isteri di samakan dengan pelacur? Entah la.. Dah hilang agaknya perumpamaan lain yang lebih indah.. Perkahwinan yang berlandaskan seks semata-mata, sangat hebat kah? Sebuah perkahwinan lebih memerlukan toleransi antara suami isteri, kasih sayang antara keluarga.. :)

2 comments:

Dalin said...

yes.. that is true.. nak ckp benda ni mcm ni saya malu sikit.. tp saya pernah baca, bukan SUAMI SAHAJA kena dilayan di 'katil', tp juga Isteri.. ada sunnah Nabi suruh suami bg pada isteri dulu baru isteri pada suami.. tapi kak, diorang ni pelik2 lah.. takkan nk anggap wanita mcm tu? kalau tak takkanlah Allah angkat martabat wanita begitu tinggi?

Mama Naveed said...

Dalin : Yess, memang setuju.. Lelaki je nak layanan tip top.. Wife cam ne pulak kan? :D Kalau semua rumah tangga berlandaskan urusan atas katil je, tak payah makan, kemas rumah bagai la ye.. Tak gitu?