Monday, June 6, 2011

Day 4 : Sebelum Tidur Anda Buat Apa

Salam~!

Lamanya tak update tentang 30 Days Of Challenge nie.. Heheh.. Tu la sesibuk nak buat gak challenge mellenge bagai, sekali hambikkk tak berupdate. Abes tu canne? Hehehe

Ok.. Ok "Sebelum Tidur Anda Buat Apa"

FIRST : BERBLOG-WALKING, Ini wajib, sebelum tidur haruskan on kan lappy dan berblog-walking sesuka hati. Blog yang selalu saya singgah ialah blog Cik Epal dan Red Mummy.. Tapi as always, saya ni silent reader aje.. :)

SECOND : BACA CERITA UNTUK NAVEED, Ini kebiasaannya mengikut keadaan Naveed, kalau hari tu mood dia ok dan dia nak mendengar cerita, makanya dia akan suka kita bercerita, kalau tidak, lupakan saja, sebab dia akan menutup telinga dan menyanyi Lalala...

THIRD : BERSALAM-SALAMAN DAN BERMAAF-MAAFAN, Aicehhh macam hari raya pulak, tapi memang itulah yang betul nya. Harus setiap hari kami bertiga beriya bersalaman dan bermaafan. Sampai Naveed pun dah tau sebelum tidur dia wajib bersalam. :)

FORTH : BACA DOA TIDUR, Ini wajib lah. Sapa yang tak baca doa tidur sebelum tidur? Sila angkat kaki?! Ala, baca doa tidur tak sampai 3 saat pun kalau yang baca dengan laju la. So jangan lah malas ye untuk baca doa tidur.

FIFTH : GOYANGKAN KAKI, Ini saya sendiri pun pelik, bila start je mata nak lali untuk tidur kaki pun akan tergoyang sama, masa mula-mula kahwin dulu En. Hubby gelakkan sebab katanya kelakar.. Hehehe.. Tapi sekarang Naveed pula nak tiru.. Adeh!

SIXTH : ON KAN AIR-COND, Sekarang ni musim panas, kena la pasang air-cond tapi bila mana saya dah tertidur dengan lena, pastinya En. Hubby akan tutupkan air-cond dan pasang kipas lalu selimutkan saya. Aduii.. Dia tak tahan tidur dalam air-cond tapi di tunggu sampai wife nya lena dulu baru tutup air-cond.. Heheh.. Bagus.. :)

KESIMPULANNYA : BUATLAH APA SAJA, TAPI TUJUANNYA TETAP SAMA KERANA KITA NAK TIDUR DENGAN LENA DAN SELESA. :)
Share:

0 comments: