Wednesday, June 15, 2011

Let's Baking Some Cupcakes! :)

Salam n hye!

Rasa cam dah lama je tak update kan.. Heheh.. Tu la orang busy kan, nak buat cem mane.. Entry kali ni pun entry yang tertangguh tau, sejak berminggu-minggu lalu..

Petang tu, balik je dari taska Naveed beriya-iya ajak saya buat kek, semuanya gara-gara saya baru beli oven dan pemutar kek. En. Hubby la yang beriya sangat suruh test oven tu untuk buat kek. Jadi balik je kerja, kesiankan Naveed dan En. Hubby saya turutkan juga la buat kek..


Bahan-bahannya mudah saja kerana saya beli tepung kek yang segera. Ye lah mana larat nya pukul 5 baru nak buat kek bagai nya.. Saya beli tepung untuk buat cupcakes segera tetapi still perlu di tambah minyak jagung dan telur, juga harus dipukul rata.

Jadi saya biarkan saja pemutar kek mengambil alih tugas itu.. :)

Ni la cheff yang beriya sangat tu..

Jangan lupa untuk panaskan oven dulu..

Selepas adunan dah nampak sebati, baru masukkan dalam cawan cupcakes..

Dah siap fill dalam kertas cupcakes

Tu model merangkap cheff, maklumlah sebab ada dia kenalah buat di atas lantai..

Siap bagi signal good lagi.. :)


Ni semua yang dah siap!

Bila semuanya dah ready boleh lah di masukkan dalam oven, sementara tunggu kek tu siap silalah kemaskan dapur yang tengah bersepah tu ye.. :)

Baru masukkan :)

Dah start naik

Tak sabar-sabar..

Ni la rupanya yang dah siap :)

Sila abaikan botol kicap tu ye.. :D

Yummy.. :)

Ready to eat

Kesimpulannya, seronok bila aktiviti macam ni melibatkan anak.. InshaALLAH masa akan datang lebih banyak Naveed akan terlibat dalam aktiviti macam ni. En. Suami cakap kek ni sangat sedap :) Oh sebelum terlupa untuk topping saya cairkan cokelat masakan dan taburkan chocolate rice dan bentuk strawberry comel tu Naveed yang pilih semasa kami membeli barang untuk buat kek di Bakery Store.. :) Happy!!!!!

Share:

4 comments:

Cikrosecute said...

WoW!! bestnya....

Mama Naveed said...

Cik Rose Cute : Hehehe.. Tenkiu.. :)

miba said...

pergh!! dh r tgh lapar ni! nmpak sedap weh buat masa raya nnti :D

Mama Naveed said...

islah : hehehe.. buat mase raye ye.. inshaALLAH kalau sempat buat..