Tuesday, May 10, 2011

Rasa Rendah Diri?

Salam!

Hello Dearie.. Sedang saya asyik berblogwalking dan beryoutubing.. Hahah Rosak bahasa! Saya jumpa video ni, sebenarnya saya memang dah pernah tengok sesi audition ni. Cuma mungkin waktu itu belum berusaha menjadi blogger tegar~!

Siapakah makcik yang saya jumpa ni?

Susan Boyle

Ok sini cerita tentang makcik ni.. Bila pertama kali dia melangkah masuk untuk ujibakat Britains Got Talent 2009, saya dah iye-iye je agak memandang rendah pada makcik ini.. Dengan perwatakan dan juga rambutnya yang ala-ala makcik-makcik.. Heheh.. Saya cakap pada En. Hubby ketika tu, mesti tak dapat punya la..

Dan boleh dikatakan rata-rata penonton dan juri pun memandang makcik ini agaks dengan pandangan kureng.. Tapi once dia buka mulut untuk menyanyi, OMG suara dia sungguh sedap.. Macam ala-ala dengar Opera.. Sangat sedap! Penyudahnya saya mengalirkan air mata sehingga air persembahan makcik ini.. Isk isk isk...

Moral yang saya dapat, 'Don't Judge A Book By It's Cover'- memang betul, luaran mungkin nampak selekeh tapi suara dia merupakan anugerah yang tak ternilai untuk dia.. Juga pesanan kepada yang rasa rendah diri, Bila kita menjadi 'bukan pilihan' itulah masa terbaik untuk kita bersinar.. Dan Susah Boyle dah buktikan bahawa tak kisah apa tanggapan orang pada dia, dia berjaya buatkan air mata saya mengalir dengar dia menyanyi lagu I Dream The Dream.. :)

Sila nak dengar boleh CLICK SINI
Share:

0 comments: