Monday, September 12, 2011

Andainya Dia Pergi Dulu..


Salam untuk semua..

Dalam hubungan suami isteri, tipulah kalau tak pernah ada sengketa, tak pernah ada jerit menjerit, tak pernah ada terguris rasa. Dan kadang-kadang tanpa kita sedar, punca pergaduhan nya cuma masalah 'turn siapa yang patut buat susu anak..' Hahaha.. Seriously, bila di kenang-kenang balik, saya selalu tergelak sendiri..

Sejak akhir-akhir ni, saya terfikir, apa bakal terjadi pada saya andainya dia pergi dulu sebelum saya.. Pastinya saya akan jadi orang yang paling kelam-kabut, kerana selalunya dia yang akan cool tak kira apa pun keadaan nya.. Boleh dikatakan semua urusan bank, pembayaran bil semuanya dia yang uruskan, saya langsung tak ambil tahu, yang saya tahu kalau transfer duit dari account bila buat pembelian online.. Hahah!

Kalau urusan tentang kereta, lagi lah out yang saya tahu cuma isikan minyak kereta, that's all, nak check minyak hitam ke, nak check air ke, langsung saya tak tahu!

Menjadi suami isteri selalu nya kita berkongsi tanggungjawab, yess and in my marriage itu pun yang berlaku. Encik Hubby tolong memasak, bila saya lipat baju. Encik Hubby sidai baju bila saya memasak.. And most of the time, semuanya kami buat bersama..

Dan kalau janji Tuhan itu memisahkan kami berdua, biarlah saya pergi dulu sebelum dia, kerana tanpa dia saya belum pasti mampu BERDIRI apatah lagi BERLARI..

"Ya Allah, jadikanlah jodoh kami ini berkekalan bukan sahaja di dunia tetapi juga di Jannah-Mu.. "

Share:

0 comments: