About Me

My photo
Daughter, Sister, Wife, Mother

Wednesday, August 25, 2010

Cerita Tentang Puasa..

Slam to all..

Ni cerita tentang puasa kat tadika. Budak-budak ni memang kelakar. Ada parents yg dah bgtau anak mereka puasa tapi anak diorg beria2 mengaku tak puasa sebab nak makan. Tp ada pula yang memang tak puasa tapi mengaku puasa sebab malu kawan-kawan ejek.

Ni cerita pasal fahim dan aina humairah. Pagi,waktu saya ambil mereka untuk ke sekolah,saya bertanya pada aina,dia puasa tak. Dan saya pasti dia tentu berpuasa sebab tahun lepas pun dia dapat puasa penuh. Dan lepas tu giliran fahim pula saya tanya,fahim cuma anggukan kepala tanpa suara. Dalam hati saya,bagus kecil2 smua da belajar puasa. Tapi tiba-tiba aina bgtau saya,'teacher,fahim tak puasa tu ada air kat beg dia'.. Saya diamkan diri sebab saya tahu fahim agak sensitif. Selang beberapa minit lepas tu, saya tengok air mata fahim da bergenang. Saya ckap pada dia, Puasa 30 hari,ada byak masa fahim boleh belajar puasa.. Dan fahim cuma anggukan kepala.

Esoknya,tahu tak fahim da mula belajar puasa! :)

1 comment:

JiJie said...

ooo...patutla lepas tuh Fahim cakap tanak bawak botol air dah. Kita org pun tak perasan...heheh Fahim mmg sensitif sikit