Monday, July 5, 2010

Siapa Ikut Siapa..

Salam..

Ahaa...Dah beberapa hari kan saya tak sempat nak meng'update' blog ni. Ada ke follower yang tunggu.. Hehehe.. Ermmm berkaitan dengan entry baru ni, siapa ikut siapa.. Pernah tak dengar kalau ada orang cakap, "kalau kita cintakan seseorang, cintailah dia seadanya, kelemahannya, kebaikkannya, kegemarannya, kebenciaannya.." Pernah tak dengar? Ayat tu pernah seseorang sampaikan pada saya, waktu tu saya baru nak melangkah ke alam perkahwinan..

Dan selang beberapa tahun saya rasa saya makin nampak kesahihan kata-kata itu..Sebagai contoh, berikutan dengan Musim Piala Dunia 2010 ni, En. Husband saya memang tiap-tiap malam la berjaga menonton siaran langsung pertandingan bola sepak tu tapi yang pastinya saya pun tak berapa pasti pasukan mana yang betul-betul disokongnya. Mula-mula saya dengar dia beria-ia menyokong pasukan England tetapi malang sekali England dah pun bungkus dan pulang ke kampung halaman.. Kemudian dia beralih arah pula kepada pasukan Sepanyol.. Erm.. Sepanyol masih dalam pertandingan ke? Kalau sudah tidak, saya pun tidak pasti pasukan mana yang akan En. Husband pilih selepas ini.. Oh ya, dah melalut pula cerita saya ni sebenarnya.. Actually, between my husband and me, ada banyak sangat perbezaan sampaikan saya tak nampak mana samanya saya dan dia dalam mana-mana hal..

Baru-baru ni saya adalah tegur dia tentang bola tu, "Kan abang dah tengok live, nak kena tengok jugak ke ulangan dan rumusan dia?" Jawapan dia, "Mestilah nak kena ambil tahun semua perkara.." Saya, "Eishhh..Boringnya tak dapat nak tengok siaran lain.."En. Husband, "Cuba belajar minat perkara yang abang minat macam abang minat perkara yang awak minat padahal abang tak minat.." RUMIT TAK? Hehehe.. Tambahnya, "ISTERI KENA IKUT SUAMI"..(Saya pun tak pasti ada kena mengena ke konsep ni dalam menonton rancangan televisyen)..Hahahaha..

Terfikir sejenak saya, betul juga kata En. Husband tu sebenarnya, ye la selama ni rancangan televisyen yang dia minati tak pernah saya akan turut serta.. Tapi macam rancangan kegemaran saya, macam CSI, BONES, LIE TO ME, AMAZING RACE, GOSSIP GIRL, even AMERICAN IDOL sekali pun dia pasti akan menonton bersama.. Kesian En. Husband, rupa-rupanya selama ni saya macam LADY OF THE HOUSE la ye.. Tapi memang betul pun rasanya sebab dia dah ada geng..Naveed.. Saya masih ternanti-nanti geng saya pula.. :)
Share:

2 comments:

s0me0ne said...

hermm..
bagusla..
jgn selalu mengikut kehendak hati.. hihi..
selalu la memikirkan perasaan org lain.. :)
lagi suami.. ;p
naveed bile nak dpt adik pule ? :p

♡ Eibu June's ♡ said...

salam kak ong....

betul tu...kekadang kena gak mengalah sbb mengalah bukan beerti kita kalah...
lari dari tajuk tak???
bole lahhh...^_^