Monday, July 12, 2010

Spain Spain Spain

Salam to all..

Ahaa kali ni kita bercerita pula tentang bola sepak, tentu nya tentang musim Piala Dunia yang sudah pun menutupkan tirainya untuk kali ini.. Erm.. Berikutan dengan siaran langsung pukul 2.30am tadi, En. Husband saya dengan gigihnya berjaga malam.. Mula-mula ada juga terniat nak join krew Hot.Fm untuk ke ICT tengok bola live kat sana.. Tapi memandangkan kalau pergi mungkin kami akan pergi bertiga dan pula pastinya kelam kabut bila pagi nak ke tempat kerja masing-masing jadinya, saya ambil keputusan untuk menonton siaran langsung dari rumah saja..

Sebelum berlangsung nya perlawanan bola sepak tu, kami sekeluarga menonton dulu cerita "The Karate Kid".. Best juga ceritanya tapi apa yang pelik bila nama nya karate kid tapi dia belajar kung fu.. Saya tertanya-tanya sama ke karate dan kungfu.. Hurmm.. Pelik juga la, tapi cerita ni amat sesuai untuk tontonan umum..

Bila bola dah nak start, mata saya mula layu.. Tambahan pula Naveed sudah tidur, jadi bila En. Husband panggil bola nak start, saya terus pura-pura tidur sehingga tertidur.. Heheh... Bukan apa, nanti takut lambat pula bangun.

Pukul 4.30 pagi saya bangun, bersahur untuk puasa hari ni, bola masih belum tamat siaran nya. En. Husband cakap ada tambahan masa 30 minit, saya pun mamai entah iya ke tidak apa yang dia cakap tu, Wallahualam..

Dan dalam sejarah kali pertama nya En. Husband kejutkan saya bangun tidur pukul 6am tadi.. Heheh.. Kelakar pula rasanya sebab selalu nya saya yang selalu kejutkan dia untuk solat subuh dan mandi.. Dan Naveed masih lena dibuai mimpi indah...

Dan pagi tadi apabila bergerak ke tadika dalam kereta, saya denagar Spain yang menang. Sukalah En. Husband sebab dia sokong pasukan tu. Dan ada juga parents yang terlambat hantar anak ke sekolah gara-gara Penangan Piala Dunia akhir ni.. Isk isk isk...
Share:

0 comments: