Saturday, June 26, 2010

Naveed Yang Bijak

Salam..

Berikutan dengan Q-dees Annual Sport Day esok, saya sangat sebok dan penat sekali. Tadi pukul 7 malam baru sampai rumah selepas usai menyiapkan dewan untuk acara sukan esok hari. Penatnya.. Sampai sahaja ke rumah, masih lagi di pintu pagar, saya dah dengar panggilan, "Mama..mama..mama..".. Ahhh.. Hati saya terus rasa sangat lega. Saya pun tak tahu kenapa, tapi saya rasa rindu sangat pada Naveed. Hari ni satu hari suntuk dia ditinggalkan di rumah dengan papanya.

Bila saya masuk rumah, dia masih di bilik, dan bila saya masuk ke dalam bilik dia terus menerpa ke arah saya dan memeluk saya erat.. Sedih betul.. Mungkin Naveed sangat-sangat rindukan saya.. Macam-macam yang dia cuba beritahu pada saya, yang dia baru selesai menonton cerita kartun Upin dan Ipin.. Tapi dia cuma boleh cakap, "Pin,pin".. Kelakar sangat~!

Suami pula memberitahu yang Naveed asyik meragam hari ini. Mungkin kerana bila terjaga saya sudah tidak ada. Tapi biasa nya dia faham bila saya dan papa nya bekerja dia akan ke rumah baby-sitter yang dia panggil ummi. Mungkin hari ini papa nya ada di rumah dan dia pelik kenapa cuma papa yang ada dan mama tak ada.. Kesian Naveed..

Belahan Jiwa

Dan esok satu hari lagi saya akan tinggalkan dia di rumah bersama papanya.. Dan esok saya harus keluar rumah pukul 6 pagi. Mesti saya akan lebih rindu kan Naveed.. :( Walaupun hanya untuk beberapa jam sahaja..Naveed tinggal baik-baik dengan papa ya.. :(

Hero di hati

Share:

0 comments: