About Me

My photo
Daughter, Sister, Wife, Mother

Sunday, April 26, 2009

Anak Itu Anugerah Tuhan Yang Terindah~!!

Salam to all..

Hari nie pagi-pagi lagi saya dah bangun.. Yelah semalam saya tido rumah abang ipar kat Ukay Perdana.. Lama sangat dah tak ke sini, sejak ada anak kecik nie.. Jarang dah tido kat rumah orang.. Semalam abang ipar buat makan-makan kat rumah mak mertua. Tapi sayangnya saya + suami orang ingatkan tak datang, jadi makanan semuanya dah habis.. Ish ish ish.. Sedihnya`!!

Saya nak tengok AF malam tadi tapi satu rumah semua gila bola.. Rumah mak mertua ada 3 buah TV smuanya bola.. Jadi terpaksalah mengalah.. Kakak ipar dah tertidur sementara menunggu bola habis.. Anak-anak pulak sebok menyakat SI CEK'OT kucing PAKCU diorang. Sampai ke mana-mana lah dikejarkannya kucing tue.. Kasihan!! Naveed yang belum pandai berjalan tue pun kemain lagi.. Macam da ade kaki, beria-ia mengikut sepupu-sepupunya mendajalkan SI CEK'OT..


Nasib baik lah semalam SELANGOR menang.. Jadi penantian suami saya dan adik-beradiknya tak la sia-sia.. Punya lah gamat rumah padahalnya gol kemenangan hanyalah waktu penalti! Kelakar sangat.. Hihihih..

Menjelang pukul 12 malam barulah kami bergerak ke Ukar Perdana dari umah mak mertua kat Keramat AU. Dekat jer tak ada lah jauh mana pun.. Sampai je di rumah abang ipar, KAK IRA sepupu Naveed dah pasang kartun TOM 'n' JERRY.. Apalagi layan kartun lar bebudak tu sampai pagi.. Naveed buat tak tahu jerk dah pagi. Maklongnya mengeluarkan satu demi satu mainan.. Suka raya lah Naveed apa lagi..

Pagi tadi saya terpaksa tinggal anak bersama papa nya lagi kerana ade kerja yang terpaksa diselesaikan.. Pkul 3lebih baru suami ambil saya pulang.. Kasihan Naveed.. Tapi mama terpaksa sayang.. Mama sayang Naveed sangat!!

Setiap masa kalau tinggal kan Naveed pastinya saya rasa sedih sangat dan rindu.. Perasaan tu tak boleh nak diungkapkan.. Tak tahulah mengapa.. Tapi sejak Naveed lahir sampai sekarang, setiap kali menghantar Naveed ke rumah pengasuh, setiap kali jugalah hati saya sayu..

Anak anugerah terindah dalam hidup saya.. Tak dapat saya bayangkan bagaimana hidup saya tanpa anak saya..

2 comments:

♡ Eibu June's ♡ said...

salam kak long....

Waaaaa.....windunya kat naveed(T_T)

Peluk cium vat aveed dari nenek ibu n kamu jugaaaa....
muahhh..muah...muah......

Mama Naveed said...

eibu june's : hehehe.. ok inshaALLAH... :)