Friday, July 18, 2014

Should I Close It Down?

Salam Ramadhan!

Dah berapa lama saya dok terfikir untuk close down blog ni, tapi rupa-rupanya masih ada yang berkunjung ke laman yang penuh bersawang ni dan dapat manfaat daripadanya. So jadi jariah kan ilmu yang berpanjangan ni?

So saya akan cekalkan hati, kuatkan azam untuk teruskan menulis lagi. Sekarang, selain dari Isteri, Ibu dan Pekerja sekarang I'm offically a student again! So masa sangat-sangat terbatas! 24 jam sehari memang tak cukup rasanya. Hahah.. Beauty sleep 8 jam sehari dah tak ada dah dalam kamus hidup. Dah kurangkan untuk study. Beriltizam sungguh!

One fine day, saya nak anak-anak saya bangga dan rasa yang saya berkorban untuk diorang. Saya nak diorang bangga cakap, "Itu mama saya!" Sekarang ni kalau nak ikutkan saya dah dalam comfort zone sangat tapi I wanna make big! Tak nak terus rasa selesa. Saya nak sungguh-sungguh supaya anak-anak saya tak susah esok. Huihhh penuh sifat keibuan kan??Hahaha..

Update Abang Naveed :

Sekarang Abang Naveed dah 6 tahun. Yes, he's 6! Rasa cepatnya Tuhan masa berlalu, masih terasa lagi saat mengandungkan dia, melahirkan dan menyusukan. Sekarang dah jadi abang, sangat matured. Dah tidur bilik sendiri. Tahun depan Abang Naveed dah masuk Tahun 1. Bertambah lah lagi satu kerjaya saya - driver. Hahaha..

Update Adik Nayeef :

He's 2 now! Ohh yeaaa.. Belum cukup 2 tapi almost la kan. Still breastfeeding. Insyaallah until age of 2. Dah riuh mulut duk potpet potpet dalam bahasa sendiri. Perkataan pertama yang kami faham adik sebut ialah "Aa.." tapi dia sebut "Aa" hanya merujuk pada abang dia.. Sodeh mak! Dia lagi sayang abang dia.. Hahaha.. Tapi tak pe. Sekarang dah pandai sebut mama, papa, minum, makan.. Mulutnya tak berhenti mengunyah je kerja! Hahah!

Update mereka berdua :

I'm a blessed mother of 2! Seriously! Tengok perkembangan mereka berdua, saya rasa Tuhan makbulkan doa-doa saya untuk dapat anak-anak yang saling sayang menyayangi, always protect each other. Main, bergaduh jugak tapi nanti berpeluk balik. I'm so blessed! 

Update tentang suami tercinta :

Dia masih macam dulu, lelaki yang bersungguh-sungguh memperisterikan saya. Sentiasa ada disetiap bangun jatuh saya. Sentiasa ada saat rebah ranap saya. Sentiasa ada. Terima kasih sayang.. :) Moga kita bersama sampai syurga,,

Till then. Bubye!
Share:

1 comments:

Farah Waheda Wahid said...

hi mama naveed, kind of miss ya'... he he he...