About Me

My photo
Daughter, Sister, Wife, Mother

Tuesday, September 11, 2012

Cerita Tentang Adik :)

Salam!

Minggu ni usia adik dah pun masuk 32 minggu, sungguh terasa semua pergerakan saya terbatas, semua benda yang nak dibuat ada je yang terhalang, bangun tidur pagi terasa badan ni sangat letih, sangat penat! Terasa macam hari-hari nak cuti.

Alhamdulillah, so far adik sangat sihat. Hampir setiap malam akan ada aktiviti kick-boxing adik, terutamanya bila abang sibuk pot pet bercerita dengan dia tentang itu dan ini. Mengandungkan abang dan adik terasa banyak bezanya. Kata orang mungkin sebab perbezaan jantina, tapi bagi kami selagi belum keluar adik, selagi tu kami belum yakin jantinanya apa.

Waktu mengandungkan abang dulu, seawal saya tahu saya mengandung saya dah sangat pasti saya mengandungkan seorang hero. Pregancy kali ni, sebenarnya saya sendiri rasa saya mengandungkan seorang princess cumanya dengar-dengar cakap orang buatkan saya berfikir dua kali.. Mengandung kali ni jugak saya rasa diri saya sangat tak sihat, sangat penat, nak bawak diri pun malas.. Sangat malas! Tapi cuba ajak saya bershopping, tak kira lah shopping apa pun, huishhhhh lajunya bukan main, mengalahkan orang yang tak mengandung! Hahaha..

Adik sangat aktif masa dalam perut berbanding abang tapi gerakan adik kecik-kecik, bak kata orang-orang tua, pompuan kot sebab tu sopan santun! Hahahaha.. Waktu abang dulu, setiap kali dia bergerak, sangat terasa, smpaikan perut saya sebelah menjadi kosong.. :)

Heart-burn pulak masa pregnantkan abang dulu, betul-betul waktu nak bersalin, tapi sekarang saya dah mula rasa, at 32 weeks!! Bayangkan berapa minggu lagi saya harus mengharunginya, kadang-kadang sampai menitik air mata menahan sakit, tapi kata Encek Sayang, "Awakkan mama kuat!" Saya cuma mampu senyum je :)

Ahaa, mengandung kali ini jugak saya kena minum air gula sampai 2 kali.. Aduhaiii.. Tapi saya memang dari dulu ajar diri saya, tak kira apa pun untuk anak saya, saya akan harungi je.. Tapi rasanya memang itu naluri seorang ibu kan? Sebab tak akan pernah kita terfikir untuk korban kan nyawa untuk orang lain tapi bila kita ada anak, ayat tu akan sentiasa berlegar dalam fikiran kita..

:) Moga anak-anak mama sentiasa sehat dan menjadi anak yang soleh, solehah, menjadi khalifah di muka bumi Allah yang patuh dan tawaduq.. :) Mama sayang kamu setiap satunya!

No comments: