Tuesday, February 21, 2012

Janji DIA itu PASTI! :)

Salam and hai!!

Dah bersarang dah blog tersayang ni.. Entah la, hilang mood untuk menulis, kerja office yang berlambak-lambak, urusan rumah yang hari-hari tak pernah selesai, sungguh saya letih! Bukan mengeluh, cuma kadang-kadang mahu rasanya mengambil sehari cuti dari semua urusan, dan hanya bersantai-santai sahaja seharian.. Tapi MUSTAHIL itu akan berlaku kan? Walaupun kalau cuti dari urusan pejabat, masih ada urusan rumah yang perlu diselesaikan.. *sigh*

OK! Done with all that.. As you all know ( siapa yang baca entry lepas-lepas la ), saya memang nak sangat baby.. Mungkin sebab bila Naveed dah menginjak umur 4 tahun, saya dah nampak betapa perlunya siblings untuk dia, adik untuk dia sayang dan protect.. Cuma, itulah masih belum ada rezeki untuk kami..

Tapi..

Apa yang saya tak tahu ialah, DIA tak berikan saya rezeki (anak) yang sangat-sangat saya inginkan, tapi DIA berikan rezeki kepada kami melalui cara lain..
  • Pertamanya, DIA berikan kami rezeki untuk sediakan kewangan yang mencukupi untuk punya sebuah rumah untuk berteduh. Alhamdulillah, kami dah punya rumah sendiri, yang saya sendiri tak sangka akan punya rumah seawal usia kami dan dengan anak yang masih kecil. Alhamdulillah, kami dapat beli rumah bawah yang punya 'tanah' untuk anak-anak bermain dalam pagar.. Dan semuanya settle awal tahun ini.. Syukur..
  • Keduanya, kami dapat hantar Naveed ke kindy terbaik untuk dia, walaupun saya ex-teacher kat Q-Dees, tapi siapa yang hantar anak ke Q-Dees pasti tahu berapa jumlah tanggunggannya.
  • Ketiganya, disebabkan Naveed belum punya adik, semua usaha dan perhatian bertumpu kepada dia seorang, dan semalam dia bawa balik Q-Dees Reading Book 2 kerumah, dan buku bacaan dan dah banyak perkataan yang dia boleh baca..

Pendek kata, apa yang DIA rencanakan terbaik untuk kita.. Semua perancangannya MAHA SEMPURNA.. Cuma kita sebagai manusia, memang tak pernah merasa cukup..

Doakan untuk saya, agar saya memperoleh rezeki lain dalam waktu-waktu terdekat ni.. :)

Share:

1 comments:

Nadya Zahid said...

Salam..
Saya anta anak saya ke qdees.since u ex teacher qdees, pembelajaran di qdees tu ok kan?