Wednesday, November 2, 2011

Naveed Oh Naveed..


Salam..

Nite! Been while since the day i posted the last entry.. Mencari kekuatan balik untuk menulis, juga mencari 'sesuatu' yang dah hilang.. My passion to write! Duh!!

Naveed hari ni dah pun berusia 3 tahun 4 bulan.. Here's the recap untuk semua yang telah terjadi yang buatkan jantung saya hampir berhenti berdegup..

  • Masa less than 3 bulan, kene bawak pergi Wad Kecemasan sebab suspect ade asma dan dia susah nak bernafas, but rupa-rupanya false alarm je..
  • Masa age 3 bulan, dia jatuh katil tapi selamba je tak nangis, macam tak ada pape jadi, tidur dengan sungguh lena sekali!
  • Umur lebih kurang 7 atau 8 bulan, saya jatuh tangga waktu tengah dukung dia, sebenarnya i missed the steps.. 2 anak tangga dan juga terkejutkan ada orang yang memakai telekung berlari ( yang saya sangka hantu ) waktu kami tinggal di rumah lama ( apartment ).
  • Umur 1 tahun lebih, dia main dengan pengorek telinga dan cederakan telinga sendiri, berdarah dan saya terpaksa refer kepada doktor pakar ENT ( Ears,Nose,Throat ) and bernasib baik sebab tak kena gegendang telinga, cuma luaran telinga yang nipis sahaja..
  • Masa umur 2 tahun, almost 3 tahun, di masukkan ke wad sebab food poisoning..
  • Masa umur 3 tahun, dia sumbatkan tisu ke dalam lubang hidung dia, dengan alasan nak lap hingus dan terpaksa saya kejarkan ke wad kecemasan waktu pukul 12 tengahmalam.
  • Dan terbaru, balik dari taska dengan bahagian dalam mata yang berdarah sebab kawan cucuk atau dia sendiri yang tercucuk mata sebab main dengan pensel.
Saya cakap pada Encik Suami, nak tunggu Naveed ni besar saya rasa saya mati dulu sebab terkejut dengan macam-macam hal yang dia buat.. Encik Suami cuma tersenyum dan cakap, " Jangan mati dulu, tunggu lah dia besar, awak tak nak tengok ke kelakuan dia bila besar nanti.." Oh..Encik Suami!!!
Share:

0 comments: