About Me

My photo
Daughter, Sister, Wife, Mother

Tuesday, June 29, 2010

Tengok Apa Dah Jadi?!

Salam..

Ahaa.. Ni hal berkaitan dengan anak tersayang saya, Ahmad Naveed Ali Danial. Semalam saya selepas kepenatan bersukan, sekolah kami cuti pada hari Isnin. Jadi saya dengan rasmi nya tidur di waktu petang dengan sangat lena dan tiba-tiba tidur lena saya diganggu oleh anak saya yang comel dan comot ini.. Nak tahu apa yang terjadi pada dia?? Haaaa.. lihat gambar-gambar di bwah..

Naveed cop muka dia pakai Stamp Pad

Kat sini pun ada..

Tangan pun ada

Sini pun ada..

Tersenyum bila di snap picture nya..

Dia main Stamp Pad papa nya bila saya tidur, bising papa nya bila balik melihat keadaan dia macam ni. Heheheh :)

Q-Dees Anual Sport Day 2010

Salam to all..

Erm, sorry lar masih tak sempat untuk update kan blog. Almaklum saja lah, sebok saja saya ni memanjang. Ni pun baru sempat untuk update blog. Penat sangat hari Ahad lepas, balik saja dari sukan terus tertidur.. Tertidur yang sangat lena pula tu.. Sampai tak sedar dah apa yang berlaku di sekeliling..

Nasib baik la centre kami dapat Johan. Jadi penat kami berbaloi sangat la. Terasa puas apa yang dah kami usahakan selama hari ni tercapai juga. Hehehe.. Ni antara gambar yang sempat di snap oleh En. Amin (hubby Kak Mai).. Kalau nak harapkan saya snap gambar memang tak tersnap larr...

Line up

Make-up time

Marching

Pom-pom Squad

TeacherMai in lead

Saturday, June 26, 2010

Jun

Istimewanya Jun..

Bagi keluarga kami, Jun adalah bulan yang sangat istimewa.. Kerana kami lahir dalam bulan ini. Suami saya lahir pada 05 Jun 1983, saya pula pada 22 Jun 1988, dan putera kami, Naveed lahir pada 10 Jun 2008. Dan berikutan dengan kelahiran kami pada bulan Jun, saya dan suami memilih untuk bernikah pada 03 Jun 2007. Jadi bulan Jun adalah bulan yang sangat istimewa untuk keluarga kami..

Dan pada bulan ini jugalah budget kami akan lari.. Hehehe.. Untuk membeli hadiah yang banyak~!!

Sewaktu sambutan ulang tahun yang ke-2

Nak kamera untuk tangkap gambar...

Naveed Yang Bijak

Salam..

Berikutan dengan Q-dees Annual Sport Day esok, saya sangat sebok dan penat sekali. Tadi pukul 7 malam baru sampai rumah selepas usai menyiapkan dewan untuk acara sukan esok hari. Penatnya.. Sampai sahaja ke rumah, masih lagi di pintu pagar, saya dah dengar panggilan, "Mama..mama..mama..".. Ahhh.. Hati saya terus rasa sangat lega. Saya pun tak tahu kenapa, tapi saya rasa rindu sangat pada Naveed. Hari ni satu hari suntuk dia ditinggalkan di rumah dengan papanya.

Bila saya masuk rumah, dia masih di bilik, dan bila saya masuk ke dalam bilik dia terus menerpa ke arah saya dan memeluk saya erat.. Sedih betul.. Mungkin Naveed sangat-sangat rindukan saya.. Macam-macam yang dia cuba beritahu pada saya, yang dia baru selesai menonton cerita kartun Upin dan Ipin.. Tapi dia cuma boleh cakap, "Pin,pin".. Kelakar sangat~!

Suami pula memberitahu yang Naveed asyik meragam hari ini. Mungkin kerana bila terjaga saya sudah tidak ada. Tapi biasa nya dia faham bila saya dan papa nya bekerja dia akan ke rumah baby-sitter yang dia panggil ummi. Mungkin hari ini papa nya ada di rumah dan dia pelik kenapa cuma papa yang ada dan mama tak ada.. Kesian Naveed..

Belahan Jiwa

Dan esok satu hari lagi saya akan tinggalkan dia di rumah bersama papanya.. Dan esok saya harus keluar rumah pukul 6 pagi. Mesti saya akan lebih rindu kan Naveed.. :( Walaupun hanya untuk beberapa jam sahaja..Naveed tinggal baik-baik dengan papa ya.. :(

Hero di hati

Lama Sungguh Tak Kesini..

Salam..

Rasanya sudah terlalu lama saya tak kunjung ke sini. Tuntutan masa membataskan segalanya. Dari satu hal ke satu hal yang lain pula. Dan sekarang rasanya saya dah tak pandai untuk menulis di sini.

Naveed dah pun 2 tahun Jun 2010. Dan saya selalu cakap kan saya sayang kan dia lebih dari segalanya dan dia merupakan anugerah terindah dalam hidup saya.. Sekarang Naveed dah pandai bercakap, walaupun dia masih lagi mengulang perkataan belakang dalam ayat yang kita ucapkan, tapi bagi saya itu adalah satu kemajuan. Di banding kan dengan kanak-kanak lain seusia dengan dia, mungkin dia agak terkebelakang sedikit. Tapi saya yakin dan percaya dia membesar dengan sangat baik

Menjadi seorang guru sudah cukup mencabar bagi saya untuk mengajar pelajar-pelajar saya. Lagi pula mereka baru mengenal alam persekolahan. Tapi apa yang baru saya tahu, mendidik anak merupakan perkara yang paling rumit untuk dilakukan.

Sekarang saya dah mulakan sesi pembelajaran dengan Naveed. Walaupun ada yang mengatakan pada saya,"Naveed kan masih kecil dan masih belum pandai bercakap betul pun. Tunggulah dulu.." Tapi akan usahakan juga agar Naveed boleh membaca menjelang hari lahirnya ke tiga tahun, Jun 2011. Dan saya akui memang susah sangat, terutamanya Naveed mempunyai tumpuan yang kurang tetapi apa yang saya nampak, Naveed sangat gemarkan buku, kertas dan pensel. Dapat sahaja barang-barang tu, mainan akan jadi yang kedua dalam hidupnya. Moga-moga dia akan terus meminati buku..

Permata Hati